Thanksgiving

Idag började jag min arbetsdag med att ligga på soffan under samma filt som lilla K i tre timmar. Vi tittade på Macys thanksgiving parade på tv. Vi har ätit en stor middag med nära vänner till familjen. Jag tyckte sådär om maten, men ja är inte så förtjust i svensk högtidsmat heller, så jag klandrar inte kocken. En av "maträtterna" var sweet potatos. Orange potatis i en söt sås med socker på toppen. Inte min favorit om vi säger så.
Jag och K har gjort "friendship bracelets". Ni vet vänskapsbanden man gjorde på fritids? Vi fäste trådarna i tegelstenarna runt öppna spisen, så satt vi där framför elden och fläta. Riktigt mysigt! Mamman i huset är pianolärare, och nu spelar hon julmusik så det hörs i hela huset. Jättemysigt är det. Det känns som att det är julafton idag! Nu ska jag gå ner och vara social.
Happy thanksgiving!
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0