Måndag! Idag vill inte styckeindelningar funka, what a mess!

Idag har jag varit ensam med barnen hela dagen. Vi har gjort svenska pannkakor, bakat kakor, varit ute och kastat frisbee (i bara t-shirt!), målat och spelat pingis. Plus att jag har lagat mat och städat upp efter allt. Jag är typ slut. Barnen är lediga från skolan hela veckan för att det är thanksgiving på torsdag. Jag kommer inte ha dem hela dagar sen.
Jag hade ett tag då jag var rätt nere idag. En svensk tjej som heter Sara (inte hon från igår) frågade om jag ville med och käka middag med lite andra svenskar. Men jag har ingen bil, jag vet inte var bussen går ifrån och min värdmamma är på typ pizzakalas med barnen. Jag tänkte att om det kommer vara såhär i ett år, att jag inte kan träffa någon på kvällarna, kommer jag ju inte klara det.
meeeeeen, det finns en buss, och jag kommer hitta den. Jag har världens snällaste värdföräldrar så de kommer hjälpa mig på alla sätt. OCH (!!) jag har nu pratat med två tjejer, en som bor på samma gata och en som bor fem minuter bort! Visserligen tyskar, men ändå! (inga fördomar, höhö). Hon på samma gata har tillochmed en tjej som är lika gammal som min.
En annan bra sak är att jag hittat en mjölk som smakar väldigt likt arlas mellanmjölk, och det mina vänner är en förutsättning för att jag ska klara mitt år!
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0