Woopwoop

Heeeeeeeey! Allting är super! Trots att det regnar (vattendropparna är sjukt stora! jag sprang till bilen på max sju sekunder och jag blev dyngsur!) och jag har sex timmars arbete kvar så är jag allmänt lycklig och vill inte vara någon annanstans just nu. Det har inte ens hänt något speciellt!

Idag efter dagliga morgonrutinerna med barnen sov jag en timma till, sen åkte jag till ett frukostställe med en tysk tjej som heter Nina. Hon bor typ tre minuter ifrån mig och hon är skön! Det första hon hon sa var "Okej, du har varit här i nästan två veckor, har du träffat några au pairer som inte är konstiga än? Det tog mig två månader". Alla au pairer är trevliga och snälla, men man känner ändå med vissa att man verkligen inte klickar. Speciellt med tyskarna, de är speciella. Men Nina är en skön tysk, haha.

Det fanns typ hundra saker att välja på och jag lider verkligen av beslutsångest. Så jag tog samma som Nina för att slippa välja själv, även fast jag inte fatta riktigt vad det var. NITLOTT! I och med det valet valde jag bort pannkakor, vofflor, croissanter, ägg & bacon, baguetter med massa goda röror, massa saker! mot HAVREGRYNSGRÖT!!!! Jag betalade 75 kr för havregrynsgröt!? Utan mjölk dessutom.

Min hostdad springer runt på olika gym för att prata med högsta cheferna för att få ett bra pris för mig. Grymt! Det finns ett gym i kvarteret som jag får träna gratis på för att de betalar någon slags avgift för att bo just i det här kvarteret. Men Det är inte så fancy, så jag kommer nog betala för att gå på ett annat. Just nu lutar det åt Gold's. De har massa klasser, alla maskiner man kan tänka sig, pool OCH hör och häpna, en "movie theater" där de har löpband och cyklar och grejer som man använder i mörkret med en bioduk framför. Alltså som en riktig bio fast man tränar samtidigt, haha.
Igår var jag ute och sprang en runda i mina nya löparskor. Det var så himla skönt att röra på sig. Hade det inte regnat vattenbomber idag hade jag velat ta en runda idag med.

Igår fick barnen ett pepparkakshus skickat från deras farmor och farfar i Sverige. Det var från Annas pepparkakor, och alla vet ju var Annas fabrik ligger? :D Det stod "tyresö" med minsta möjliga bokstäder på baksidan och jag sprang runt och berätta för alla i huset att de var gjorda någon kilometer från mitt hus hemma, haha. Men att posta ett pepparkakshus över Atlanten är tyvärr inte så lyckat. Det var så krossat att det inte går att bygga. För att trösta barnen har de köpt ett amerikanskt pepparkakshus som vi ska bygga när barnen kommer hem. Det ser jättekonstigt ut, väggarna är typ tre cm tjocka, och det har ingen skorsten. Inte som det ska va ju! well well!

Kommer ett inlägg med massa bilder från huset snart, så ni får se hur jag bor :)

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0