wohoooo

På söndag 11.25 går tåget mot Philadelphia! Jag tar mitt pick och pack och flyttar igen :) Den här gången ska det bli mycket bättre!


Idag har jag varit inne i DC. Tänkte att om man har bott utanför USAs huvudstad i en månad kan det va bra att ha sett staden också. Jag och Sarah åkte in med buss och metro tidigt i morse. I Stockholm går det ju ofta snabbare att ta sig fram kommunalt än med bil, men det här landet är verkligen uppbyggt till bilägarnas fördel. Det tar 40 minuter att åka bil mellan DC och Potomac Falls. Det tog två timmar med buss och tåg. TVÅ TIMMAR! Jag fick upp en tanke om att jag aldrig mer ska klaga på SL, men oddsen för att jag kommer hålla det är lika med noll, så vi glömmer det. USA är i alla fall extremt underutvecklat i jämförelse med Sverige, när det gäller kommunaltrafik.

När jag klev på första bussen fråga jag hur mycket det skulle kosta. Chauffören svarade "Har du aldrig åkt buss förut eller?" med ett mycket otrevligt tonfall. Jag svarade att jag inte åkt just den bussen. Han sa att det skulle kosta 50 cent. Jag plockade upp pengarna och höll dem framför honom. Då sa han "Jag vet hur 50 cent ser ut, lägg dem i lådan så jag kan köra idag". Vad hände med att alla amerikaner är övertrevliga?


Vita huset


Det var kallt!


Washington monument


Typ jordens längsta rulltrappa. Jag hatar rulltrappor, snacka om ljuset i slutet av tunneln.


Gulliga Georgetown


Paj från donken, jag blev typ rädd när jag såg den. En grabb vid bordet bredvid frågade om vi inte hade paj i vårt land, han syftade på att jag fotade den. När han fick veta att vi va från Sverige sa han "Ni har inte McDonalds i Sverige, ellerhur?". Sen berättade han att han var från Florida och att det är varmare där än i Sverige. No kidding!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0