tjatja bloggen.

Idag mina vänner har jag provat på något nytt. Snowtubing!
Tänk er världens största badring, fast med botten. Den sätter du dig i med fyra andra människor. En lift drar dig upp för en backe. Backen som man ska åka ner för är preparerad så att små snövallar bildar olika "banor". I början av varje bana står en grabb som frågar om man vill åka straight eller åka med spin. Sen puttar han på så man flyger ner för backen. Det var riktigt kul att åka när den snurra, men det tyckte inte mina värdbarn så vi gjorde det bara en gång, trist haha. Nä, men det var kul att åka rakt med. De som puttade på på toppen tävlade med varandra om vems tub som kom längst, så de putta ju på rätt bra! Och då gick det fort!

Det fanns också mindre tubar som man åkte ensam i. Hade velat prova och säga att de skulle snurra mycket! men det va så långt kö. Det här tubingstället var på en skidort som heter Blue montain. Det kurra ordentligt i min skidmage när jag såg de branta backarna och alla som åkte! Wellwell, en annan gång kanske!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0