PHILLY!

Alltsåååååå......... Jag tar tillbaka det där om att CC jobbar snabbt. Nä men nu vill jag veta när och hur jag ska ta mig till Philly!

Har jag nämnt det förresten? Nej det har jag inte.

Jag ska byta familj. Inom en mycket snar framtid flyttar jag till en familj som bor 40 minuter utanför Philadelphia. Familjen består av en mamma, en pappa och elvaåriga tvillingarna Rachel och Steven. Barnen har massa aktiviteter för sig på eftermiddagarna. Mitt uppdrag kommer mest vara att köra runt dem till fiol, cello, karate, ballett och allt vad det må vara. Från att vara i en familj där jag inte under några omständigheter får låna bilen, till att jobba som chaffis! Gillart!

För er som inte vet det ligger Philadelphia på östkusten, mellan Washington DC och New York kan man säga. Jag var där över dagen för två och ett halv år sen så jag vet att det i alla fall är en fin stad på sommarn. Jag har pratat lite med en tjej som heter Lisa som kommer bo ungefär tio minuter ifrån mig. Hon har sagt att tåget mellan Philly och NYC tar två timmar och att hon och hennes kompisar har åkt dit över dagen flera gånger. Låter mycket bra tycker jag!

Den dagen jag var i Philadelphia så köpte jag och min lillasyster tshirts där det stod I <3 PHILLY. Några dagar senare när vi var inne i New York hade jag på mig den t-shirten. När vi gick förbi en polisbil ropade en av polismännen på mig, och vinkade att jag skulle komma dit. Han frågade hur jag kunde ha en sån t-shirt inne i NY. Han sa att jag kunde råka illa ut om NY-borna kände sig hotade, eller nått sånt.
Sen skrattade han.

Det var igår kväll som jag och mamman i Philly-familjen bestämde oss. Jag mailade Cultural Care i morse, men det händer ju inget! Hon som har hand om min rematch har sagt att vi ska ha telefonkontakt varje dag, att hon ska ringa mig. Hon har ringt mig en gång den här veckan. Jag vill veta när jag ska åka, och jag vill att det ska vara innan jul. Jag vill veta hur för då är det lättare att veta hur jag ska packa!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0