Nu händer det grejer.

Min nuvarande värdpappa har ringt runt till flera på Cultural care och spridit sin åsikt om hur dumt det är att de bokat tåg med byte åt mig. De bokar alltid det billigaste utan tanke på tid och smidighet. När min värdpappa ger sig in i en diskussion dröjer det inte länge innan de andra ger sig.

Skulle jag åkt som CC ville skulle det bli:

1. Buss + metro till DC = Ingen aning hur eftersom det inte ens går buss på helger. Så jag skulle antagligen få ta taxi. Minst 40 min skulle det ta, och det skulle kosta extremt mycket.
2. Tåg i en och en halv timma.
3. Tågbyte för att åka ytterligare en timma.
Plus att jag skulle få vänta en timma vid tågbytet, alltså fyra timmar och tio minuter.

Nu har min värdpappa fixat så jag flyger istället. Min värdmamma kör mig till flygplatsen som ligger tio minuter bort, sen flyger jag i 30 minuter. Han har till och med fixat så jag får två fria väskor! He is a pilot with benefits!!!!!

Tackar och bockar liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0