Here I go again!

Idag flyttade jag från Washington DC till Philadelphia. Downingtown närmare bestämt. Allt känns super! De är jättetrevliga och det är lätt att prata med dem. Mormorn och morfarn till barnen bor här över julen och de är hur snälla som helst. Vet inte hur många gånger de frågat om det är något jag behöver och sagt att jag kan fråga vad jag vill, eller att jag ska gå direkt till kylskåpet om jag är hungrig.

Mitt nya rum har inte lila väggar som det förra, jag har inte en egen TV eller eget badrum, men nu efter att jag packat upp alla mina saker är det ändå supermysigt! Mysigare än mitt förra rum.

Idag åkte vi till AT&T som är en mobiloperatör och köpte en ny mobil till mig. Jag fick välja vilken jag ville och det blev en söt liten sak med touch och "tangentbord" eller vad man säger. Ville inte välja en Iphone eller blackberry även fast Melanie, min värdmamma, sa att jag fick välja vilken jag ville utan att tänka på priset. Jag är ändå supernöjd med min nya kompis :). Sen åkte vi till YMCA och Melanie tecknade ett års medlemsskap åt mig. Det var ganska dyrt... Mycket snällt av henne! YMCA har gym, alla klasser man kan tänka sig, simhall och utepool. Man ska tydligen kunna träna olika sporter där också. Alltså som riktiga basketträningar... tror jag.


Den här fina satt på dörren till mitt rum när jag kom. Den har Rachel gjort :) Vet inte om det syns, men det står "Hej!" lite överallt. De sökte på internet för att veta hur man säger Hej på svenska, haha gulligt!


Stor karta som sitter på min vägg. På en del av mynten som heter quarterdollar står det namnet på en stat. Jag har tänkt att jag ska samla så jag har alla femtio stater. Än så länge har jag väl 22 eller något. Jag och Rachel satte upp mynten på den stat de tillhör.


Den förra Au pairen lämnade de här konstiga "ramarna". Det fick bli en för familj och en för vänner. De sitter nu på varsin sida av min säng!


Innan jag åkte fick jag för mig att jag skulle beställa alla mina bilder i datorn som foton. Hann bara med två mappar eller något. De fotona fick följa med hit. Tyvärr fanns ju inte alla mina favoriter med bland de bilderna.  Anna, Ida, Nina och Jennifer, jag ska printa ut bilder på er och sätta upp snarast möjligt! Lovar!


Nu ska jag sova. Snart vaknar ni. Godnatt Amerikatt! Godmorgon Sverige! <3

Kommentarer
Postat av: natta

åh vad härligt att höra att du har det bra nu! <3 :D

2010-12-21 @ 22:04:19
Postat av: mly

awawaaaaw saknar dej !!!! Kul att veta att du har det super hos denna familj hanni, det äru värd! :DD



här får du lite rolig fakta, fakta på köpet typ!!

Man tillbringar ca 6 månader av sitt liv på toaletten.



den du!



pussszziiish

2011-01-06 @ 12:50:39
URL: http://mlysblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0