Det är lätt att bli blödig och nostalgisk, fast man bara bytt miljö.

När jag gick in i rematch sa min LCC att jag ska fortsätta umgås med familjen så mycket som möjligt. Min värdmamma är referens åt mig och därför ska jag visa mig, vara social och trevlig. Helgen gick bra, familjen var jättesnälla mot mig och min värdmamma sa att hon verkligen såg fram emot att vara referens åt mig.

Nu är det lite svårare att umgås med dem. Det känns som att de undviker mig. Det här är tredje dagen i rad som jag ser till att vara hemma i huset vid tre eftersom jag vet att familjen kommer hem då. Det är tredje dagen i rad som jag väntar på familjen enda till åtta. Jag går ut ur mitt rum för att säga hej. Mamman säger hej sen stänger de in sig på föräldrarnas rum. Samma sak tre dagar i rad nu.

Familjen är skyldiga att stå för min mat de här två veckorna. Då kan de väl åtminstone ringa och säga att de tänker äta ute och att jag kan äta själv? Jag vill ju inte äta innan dem ifall de tänker äta hemma, eftersom jag lovat min LCC att vara social. Varför äter de ute tre dagar i rad när de aldrig gjort det förut? Varför kommer de inte hem från skolan och gör läxorna innan de åker iväg på barnens aktiviteter, som de alltid gjort innan? Verkar ju verkligen som att de inte vill vara där jag är!

Aja, snart flyttar jag!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

ååå va jobbigt det måste kännas för dig när du ändå försöker och även fast de säkert också tycker att det är jobbigt så kan de väl iaf höra av sig om hur de tänker lägga upp dagen så att du vet liksom.. Hoppas allt blir bättre och att du hittar en superfamilj!! :D

2010-12-16 @ 04:10:37
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Lotta

Oj, låter väldigt konstigt :S

2010-12-16 @ 20:12:20
URL: http://lottaaupair.blogg.se/
Postat av: Annsie

Låter som en jävla bajsfamilj! BYT NU!!!!!

2010-12-16 @ 20:37:03
Postat av: Hanna

Så kunde min värdmamma vara i Italien också. Jag väntade och väntade på att de skulle komma hem. De kom hem sent och sa att de redan hade ätit. Usch, jag blev så sur!!!

2010-12-16 @ 23:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0