Dag 27.

Idag har jag varit på "julfest" med min au pair-grupp och tre grupper till. Sjuttio au pairer var vi i en vanlig bostad. Okej, inte en vanlig, en mycket stor sådan. Vi dekorerade kakor, åt mat, gjorde julkort till fattiga barn och bytte julklappar. Alla hade fått veta innan att de skulle köpa en julklapp för minst tio dollar. När vi kom dit la alla sitt paket under granen. Sedan fick man ett nummer och så lottade de i vilket ordning alla nummer fick gå och välja ett paket. Jag fick ett presentkort på starbucks för 15 dollar. Heeeeeelt okej med tanke på vad en del andra fick. En svensk tjej som heter Madde fick små porslingsbitar som man ska lägga sina kinapinnar på när man ätit klart, kul?. Sarah fick några ihopflätade trådar med en pärla på. Aldrig att den har kostat tio dollar, max två. Hoppas inte att hon som köpt den konstiga saken fick Sarahs dyra Stieg Larsson-bok. Tycker det är dålig stil.

Jag hade köpt två små fina presentförpackningar från Victora's secret. Den ena innehöll ett nagellack och den andra ett läppglans och en liten liten parfym. Hon som fick dem kom fram till mig och sa att hon var jätteglad och att alla hennes kompisar var avundsjuka på henne. Naaaaaajz.

Det blev inget med matchen. Jag skickade ett mail till mamman och hon svarade att hon inte ville ha sin nya au pair förrän i slutet av januari. Wellwell, vi får hoppas på att det går fler tåg. Har jag däremot inte fått en familj som vill ha mig innan veckan är slut kommer jag nog få lite smått panik...


Alla fick tomteluvor som man skulle ha på sig på mötet


Starbucks giftcard och mina nya converse, men man ser ju inte paljetterna :( Tycker nog att de är finare i verkligheten än vad som ser ut att vara på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0