Dag 25.

<br />
Dygnet efter telefonsamtalet gick jag runt med jordens största klump i magen. Det gjorde verkligen ont och jag kunde inte tänka på något annat. Jag skickade ett sms till min värdmamma och bad om ursäkt för de saker jag tagit upp som inte hörde till ämnet och sa att jag var ledsen att jag gjort dem besvikna. Jag skrev att jag verkligen vill att de ska tycka att jag gör ett bra jobb. Hon ringde upp senare och sa att hon verkligen uppskattade smset

På kvällen ringde jag min värdpappa och sa ungefär samma saker som jag skrev i smset till mamman. Han tog det bra. Han ville att jag ska stanna och berättade om saker som han tyckte att vi ska jobba på. Jag sa att jag ville till en ny familj ändå. Om någon har sagt att han inte vill bo i samma hus som mig, då vill inte jag bo där. Oavsett om han tar tillbaka det. Jag skulle inte känna mig välkommen. När jag sa det började han skratta...? Vi sa i alla fall att det kommer vara "no hard feelings" mellan oss den tiden jag måste bo kvar här. Hoppas det blir så.

Nu är jag i rematch. Vi har haft möte ikväll, jag, min LCC och min värdmamma. Jag har sagt varför jag vill byta familj och familjen har sagt varför de inte vill ha mig kvar. Förstår inte riktigt eftersom de ville ha kvar mig igår. Det gör mig mer säker på att jag gör rätt beslut, jag vill ju inte leva med en familj som inte vet om de vill ha med mig att göra eller inte. Jag ska jobba till lördag den här veckan, men jag måste bo hos familjen till den 27 december. Har jag inte fått en familj då blir det hemfärd till Sverige. Familjen ställer upp på att mina två veckor börjar på måndag, istället för nu och så ställer de upp på att vara referens för mig. Det kommer hjälpa mig mycket, så det är jag otroligt tacksam för.

Just nu är jag orolig för att jag inte ska få en ny familj. Jag vill inte hem, jag är inte klar här! Jag ska inte hem. Jag är också ledsen och orolig över julen. Julen betyder mycket för mig. Det var också en av de saker med det här året som jag var mest förväntansfull inför. Nu vet jag inte var eller med vem jag kommer spendera den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0